przejdź do treści
UE
dnia 06.11.2017 roku

Działania przygotowujące młodzież do mobilności w Hiszpanii listopad 2017

Termin: 06-10.11.2017 r.

 

Miejsce: Liceum Ogólnokształcące im. Bolesława Chrobrego w Gryficach,

 

Uczestnicy: uczniowie zakwalifikowani do udziału w mobilności (Julia Jakubiak, Eliza Wojdyło, Marcin Barański, Hubert Maczyszyn) oraz nauczyciele Liceum Ogólnokształcącego im. Bolesława Chrobrego w Gryficach
Temat przewodni mobilności: Bioróżnorodność w literaturze, muzyce i sztuce

 

Cele:
1. Wnikliwe przygotowanie się do mobilności w Hiszpanii zarówno w zakresie merytorycznym, jak i organizacyjnym.
2. Poszerzenie wiedzy uczniów na temat krajów partnerskich projektu.
3. Rozwijanie się artystycznie.

 

Przebieg:
Pierwszym krokiem było uczestnictwo w warsztatach psychologicznych prowadzonych przez panią Agatę Żurawik-Jankowską, które odbyły się 20.09.2017r. Głównym celem zajęć było zapoznanie młodzieży biorącej udział w mobilności z normami i zwyczajami narodowymi panującymi w Hiszpanii. Nauczenie młodzieży, jak właściwie interpretować komunikację niewerbalną mieszkańców Hiszpanii. Nauczanie uczniów jak radzić sobie ze stresem oraz rozłąką z bliskimi.


Następnie dnia 10.10.2017r. odbyło się spotkanie z uczniami i ich rodzicami, które przeprowadziła pani Aleksandra Bierska wraz z panią Elżbietą Prokop. Tematem spotkania było omówienie spraw organizacyjnych wyjazdu takich jak np. przedstawienie regulaminu wymiany oraz spraw dotyczących podróży i samego pobytu w Hiszpanii.


26.10.2017r. odbyła się wideokonferencja z uczestnikami projektu z innych krajów. Uczniowie rozmawiali z przyjaciółmi z Turcji oraz Włoch i wymieniali się z nimi relacjami dotyczącymi przygotowań do mobilności w Hiszpanii, m.in.: jaki jest programu najbliższej mobilności, jaka jest w Hiszpanii pogoda oraz jakie niezbędne rzeczy mają zabrać ze sobą. Wspomnieli również o aktywnościach zaplanowanych dla nich po przyjeździe. Dzięki tej formie komunikacji uczniowie mogli po raz pierwszy dokonać konfrontacji językowej oraz poznać swoich projektowych przyjaciół. Tego typu formy komunikacji wpływają na wzrost kompetencji językowych oraz świadomość kulturową.

 

Następnie (30.10.2017r.) uczestnicy wymiany brali udział w zajęciach geograficznych, które prowadził pan Kazimierz Jabłoński. Zajęcia rozpoczęto prezentacją o warunkach geograficznych Hiszpanii, takich jak położenie, klimat, flora i fauna. Następnie uczniowie poznali kraj od strony politycznej, czyli m.in. hiszpańskie symbole narodowe i panującą rodzinę królewską. Kolejna część dotyczyła kultury oraz historii państwa. Pan Kazimierz przedstawił najważniejsze zabytki oraz zwyczaje, np. tańce lub słynną corridę, z którymi uczniowie sami próbowali się zmierzyć. W ramach podsumowania uczestnicy wypełnili karty pracy. Zajęcia przebiegły w sympatycznej i miejscami bardzo zabawnej atmosferze.

 

Jako podsumowanie pracy przy projekcie uczniowie przygotowali również gazetkę, którą wywiesili w holu szkoły. Obejmowała ona dotychczasowe etapy przygotowań do mobilności, takie jak warsztaty psychologiczne i geograficzno-kulturowe.

Oprócz powyższych aktywności kandydaci pracowali również nad wyznaczonymi dla nich zadaniami. Podzielili się na grupy. Grupa dziewcząt pracowała nad ulotką a grupa chłopców wykonała rozdział książki. Poza tym każdy z nich musiał znaleźć i opracować dwa obrazy, które spełniają odpowiednie kryteria. Ich zadaniem było również znalezienie i nauczenie się wierszy i piosenek, które także musiały znaleźć się w odpowiednich ramach oceniania. W ramach tej pracy uczniowie spotykali się co tydzień na zajęciach pozalekcyjnych razem z panią Aleksandrą Bierską, na których wspólnie dopracowywali swoje prace i sprawdzali efektywność swoich działań.

 







< powrót
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
ZGODA