przejdź do treści
UE
dnia 21.01.2022 roku

Komunikat o świadczeniu nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego

Komunikat

dotyczący udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej oraz świadczenia nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość na terenie powiatu gryfickiego

od 24 stycznia 2022 r. do odwołania.

Udzielanie nieodpłatnej pomocy prawnej oraz świadczenie nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego odbywać się będzie za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość: telefonicznie lub mailowo. Aby skorzystać z porady za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość należy zarejestrować się wskazując inicjały osoby, która chce skorzystać z porady oraz dostępne środki porozumiewania się na odległość – poczta elektroniczna (adres e-mail) lub telefon (numer telefonu):

- wysłając informację na adres e-mail: npp@gryfice.pl lub

- dzwoniąc od poniedziałku do piątku w godz. 7.30-15.30 pod numer telefonu: 91 384 30 48 lub 791 530 803, lub

- przez stronę https://np.ms.gov.pl/.

W przypadku udzielania porad w formie porozumiewania się na odległość osoba uprawniona nie jest zobowiązana do złożenia pisemnego oświadczenia, że nie jest w stanie ponieść kosztów odpłatnej pomocy prawnej, a osoba fizyczna - prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą nie musi składać oświadczenia o niezatrudnianiu innych osób w ciągu ostatniego roku.

Jednocześnie informuję, że pomoc udzielana osobie fizycznej prowadzącej jednoosobową działalność gospodarczą, która w ciągu ostatniego roku nie zatrudniała innych osób, stanowi pomoc de minimis. W związku z powyższym przed udzieleniem nieodpłatnej pomocy prawnej osoba ubiegająca się o pomoc musi dostarczyć niżej wymienione dokumenty:

1. Wszystkie zaświadczenia o pomocy de minimis i zaświadczenia o pomocy de minimis w rolnictwie i rybołówstwie, jakie otrzymała w roku, w którym ubiega się o pomoc oraz w ciągu dwóch poprzedzających go lat podatkowych, albo: - oświadczenia o wielkości tej pomocy otrzymanej w tym okresie, - oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie. 2. Informacje niezbędne do udzielania pomocy, określone w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawionych przez podmiot ubiegający się o pomoc inną niż pomoc de minimis lub pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie (Dz. U. z 2010 r. Nr 53, poz. 311) dotyczących w szczególności wnioskodawcy i prowadzonej przez niego działalności gospodarczej oraz wielkości i przeznaczenia pomocy publicznej otrzymanej w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą, na pokrycie których ma być przeznaczona pomoc de minimis. Powyższe dokumenty należy przesłać na adres: npp@gryfice.pl lub osobiście lub listownie na adres: Starostwo Powiatowe w Gryficach, Plac Zwycięstwa 37, 72-300 Gryfice.

Po udzielonej poradzie osoba uprawniona ma możliwości przekazania anonimowej opinii o udzielonej nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczonym nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim pod numerem telefonu: 91 384 30 48 lub na adres e-mail: npp@gryfice.pl lub listownie na adres: Starostwo Powiatowe w Gryficach, Plac Zwycięstwa 37, 72-300 Gryfice.








powrót
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
ZGODA